تبلیغات
صدای باران - تادآسانا

تادآسانا

نویسنده :قطره باران
تاریخ:شنبه 25 فروردین 1397-06:46 ب.ظ

تادا (tada) به معنای کوه است و " تاداسانا " یعنی وضعیتی که در آن یوگی چون کوهی استوار و سربرافراشته قرار گرفته است.به این آسانا (samasthiti ) نیز گفته می شود." sama " به معنای متعادل و "stithi " به معنای ثبات که در مجموع اشاره به سکون و ثبات متعادل بدن در طی این اسانا دارد. کلیه حرکات ایستاده با تاداسانا شروع می شوند لذا وضعیتی مهم و بنیادین است.

۱ - صاف بایستسد ,پاها در کنار هم , انگشت های شست , داخل پاشنه ها و قوزک ها یکدیگر را لمس کنند.

۲ - عضلات بالای زانو ( چهار سر ران ) را منقبض کرده و کاسه زانو ها را بالا بکشید,گودی کمر را مهار کرده ,عضلات باسن منقبض و شکم را به عقب بکشید و دنبالیچه به سمت پایین .

۳ - قفسه سینه باز , شانه ها پایین و عقب ( شانه ها را می توانید یک نیم دایره به سمت عقب بچرخانید ) دستها در دو طرف تنه به سمت پایین کشیده باشند.

۴ - ستون فقرات را کشیده و بلند کرده سر را در امتداد ستون مهره ها نگه دارید.

۵ - وزن باید به طور مساوی بین دو کف پا تقسیم شود.

۶ - عضلات صورت , چشم , گلو و گردن را آرام نگه داشته و به مقابل نگاه کنید.

۷ - دستها در کنلر بدن به حالت اکتیو باشد یعنی نه رها و نه منقبض.

 

موارد احتیاط در این حرکت :

زمانی که احساس سر درد و سرگیجه دارید از انجام طولانی مدت پرهیز کنید.

 

فواید این حرکت :

 

- آمادگی برای سایر حرکات ایستاده

- ایجاد تعادل فیزیکی - روانی و احساس سبکی در بدن

- تقویت عضلات ستون فقرات و شکم و بهبود فشار بر اعصاب ستون فقرات

- ایجاد تقارن در بدن و تقسیم وزن به طور مساوی بر روی هر دو کف پا

- کاهش درد سیاتیک

- بهبود صافی کف پا
Bildergebnis für tadasana


نوع مطلب : سلامتی 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر